פתרונות לעובש על הסיגר או ביומידור

אז אתה הולך לשלוף סיגר, וזה לא נראה ממש בסדר. פלומה לבנה מופיעה על הסיגר ואתה מתבאס לרוצה לזרוק אותו. לפני שאתם נבהלים מכך שהסיגרים שלכם התעבשו, ראשית עליכם להבחין אם אתם מתמודדים עם עובש או פשוט פלומה. פלומה, המכונה גם "פריחה", אינה מזיקה ואף נחשב על ידי חלק מהאנשים כסימן לסיגר מיושן היטב ואתה לא צריך לעשות שום דבר בקשר לזה.
הפלומה מופיעה לרוב כאבקה לבנה עדינה או כציפוי מאובק ונראית לעין כאשר שמנים טבעיים מהטבק מתגלגלים ועולים אל החלק החיצוני של העטיפה. פריחה יכולה גם להיראות כמו כתמים לבנים שאינם בהכרח מפוזרים באופן שווה על הסיגר או היומידור.
כדי להרגיע את דעתך עוד יותר, שפשף מעט בין האצבעות ורחרח בעדינות. לעובש יש ריח מובהק שהאף שלך יזהה באופן מיידי כעובש. לפלומה לעומת זאת, יש ריח ניטרלי או שמנוני. סימנים נוספים לעובש הם (חלקם או כולם יחד):

- כתמים שעירים או סיביים למראה. 

- הגוון של הפלומה לא אחיד

- הכתמים נראים כמו גבעות קטנות.

במידה ויש לך פלומה, אתה יכול להסיר אותה בעדינות ויש כאלה שאפילו מעשנים עם הפלומה. אך גם אם מדובר בעובש, אל תמהר לזרוק את הסיגרים היקרים שלך לפח. יש מה לעשות עם עובש ויש דרך לטפל בו כך שיהיה ניתן לעשן את הסיגר או להסיר אותו מהיומידור.

נקודות עובש על גבי סיגר

כיצד למנוע עובש

לפני שנפרט באילו מקרים ניתן לטפל בעובש ומה הן דרכי הטיפול, נדאג קודם למנוע את העובש מלכתחילה.

גרם של מניעה שווה קילו של תרופה ועובש הוא לרוב תוצאה של אחסון לא נכון. אחסנה נכונה תמנע ממך כאב ראש גדול לאחר מכן. אם אינך משתמש ביומידור, העובש עשוי להיות סימן שאתה צריך אחד. אבל אם אחסנתם את הסיגרים שלכם בחדר לחות, בדקו שהוא שומר על לחות עקבית של 69-72% וטמפרטורה של שנעה סביב 22 מעלות צלזיוס, שזו ההמלצה הסטנדרטית.

באיזה מצב נזרוק את הסיגר

לפני שנדבר על כיצד לטפל בעובש, נגיד קודם באילו מצבים לא ניתן לטפל בעובש ונדרש לזרוק את הסיגר. שים לב, גם אם זרקת סיגר עם עובש פנימי, בדוק את הסיגרים האחרים ובצע טיפול מניעה לעובש.

כאשר נתקלנו בסיגר עם עובש צריך להבחין האם העובש הוא פנימי או חיצוני. נסתכל לתוך הסיגר מקצהו הפתוח. אם נראה עובש על העלים ובטח אם נראה שעובש נמצא בפנים, הסיגר לא ראוי לעישון ונזרוק אותו לפח. אם העובש נמצא רק על העטיף, נסתכל על סימן הגילגול ונבחן אם העובש נכנס מתחת לעלה בפס המסמן את הגילגול, אז העובש חדר פנימה וגם במצב הזה הסיגר לא ראוי לעישון. אם העובש הוא חיצוני בלבד ולא נכנס לתוך הסיגר, נפעל לפי האמור במאמר למניעה וטיפול בעובש.

סיגרים עם עובש שנכנס לתוך הסיגר

כיצד לטפל בעובש

1. הוציאו את הסיגרים הלבנבנים מהמידור או הקופסה כדי למנוע זיהום נוסף של סיגרים אחרים המאוחסנים לצדם. נגבו כל סיגר בזה אחר זה במטלית יבשה ורכה והשאירו אותם בחדר לחות יבש (בחוץ) למשך כ-36 שעות. אם זה פותר את הבעיה שלך, לא התמודדת עם עובש והכל בסדר. 🙂 הדלק ותהנה.

2. אם הבעיה הופיעה שוב, עדיין אפשר להציל את הסיגרים שלך מהתקף של עובש. נגב בזהירות את כל הסיגרים שאתה חושד שהוא עובש בעזרת מגבת נייר מעט רטובה, בזה אחר זה. לאחר מכן שמור אותם מחוץ ללחות לפחות 36 שעות, או תן להם להתייבש ואז הכנס אותם למקפיא למשך הלילה ולאחר מכן החזר לטמפרטורת החדר לפני אחסון או עישון.

3. אם אתה בטוח שאתה מתמודד עם עובש ולא פלומה והטיפול לא עזר, צריך לעשות ניקיון יסודי. הוצא את כל הסיגרים מהיומידור, נגב את הנגועים בעובש בעזרת מטלית לחה והנח אותם להתייבש בטמפרטורת החדר. נגב את היומידור על כל חלקיו ועם מטלית לחה והנח אותו להתייבש מעט. לאחר מכן תחזור על הפעולה פעמיים, הפעם עם אלכוהול (עדיף וויסקי או קוניאק באחוז גבוה כדי שלא יהרסו ארומות הסיגר) לאחר מכן הכנס שקית לחות או הבא את היומידור ללחות של 69-72% באמצעות יומידייפר ורק לאחר מכן החזר את הסיגרים שלא היו נגועים בעובש, לתוך היומידור. את הסיגרים שהיו נגועים שמור בנפרד מהסיגרים האחרים למשך שבוע לפחות כדי להיות בטוח שלא יחזור העובש.

לסיכום

סיגרים הם מוצר עדין שדורש טיפול ובקרה קבועה. הקפדה על תנאי אחסנה נאותים יכולה למנוע מראש הרבה בעיות ובכללן עובש. זהו תחביב לא זול עם תמורה מדהימה וכדי שלא תהיו משועבדים לסיגר, דאגו לטפל בו מראש כפי שנדרש ותחסכו לעצמכם המון עוגמת נפש.